Rabu, 27 Februari 2013

selamat hari lahir hafizuddin

bismillah.

tanggal 27 feb 2012, genaplah umur aku 20 tahun. aku bersyukur pada allah atas umur yang telah dipinjamkan ini.  dengan umur yang dipinjamkan oleh allah, aku belajar mengenal dunia, manisnya berkeluarga, erti persahabatan dan nilai  pengalaman.

sepanjang kehidupan yang kulalui, aku merasai aku telah banyak melakukan dosa. ya allah, Engkau ampunkanlah dosa hambamu ini ya allah,hambamu ini lalai ya allah, leka ya allah,kau tegurlah diriku ya allah.hanya kepada Kau aku bermohon ya allah.

di kesempatan ini, ku ucapkan ribuan terima kasih kepada ahli keluargaku, terutama, ayah dan ibu. kerana mentarbiah diriku,menjagaku dan membesarkanku.ibu dan ayah sangat berjasa kepadaku. tanpa didikan yang baik siapalah diri ana.syukran ata tarbiah yang diberi. tidak ku terbalas jasa-jasamu wahai ayah dan ibu akan ku kenang segala bakti-bakti mu, dengan kejayaanku.doakan anakmu ini berjaya di dunia dan akhirat dan sentiasa mendapat reda dan rahmat allah.

tidak lupa kepada sahabatku,amirul arif b. johari.. sannah helwa sahabat.. masih tidak terlambatkan.hu3.. hari lahir kau 25 feb setiap tahun sentiasa berkaitan dengan diriku,kerana selepas 2 hari kau lahir,aku lahir ke dunia ini. semoga kau menjadi ulama amilin dan semoga sentiasa dalam reda allah.




happy bithday arif(bertai merah,yang segak bergaya)
..............................................................................................................
semoga dengan bertambah umur kita, bertambah juga ilmu kita,fahaman kita dan amal kita. semoga harapan tidak tinggal harapan. bercita -citalah kita menjadi ulama amilin, iaitu seorang yang mengetahui dan faham serta berkerja untuk ummah


langit dan bumi menjadi saksi kehidupan ini
bulan dan matahari silih berganti
hidup di dunia sekali ini
gunakan masa dengan berbakti

tarbiah dan dakwah sentiasa dipikul
walau dimana kita berpijak
fikrah yang syumul sentiasa dicari
walau dihina. walau dipukul

teruskan belajar, mengenal dunia
mengumpul pengalaman yang tidak ternilai
walau dimana kita berada
terimalah kenyatan,kita tetap berpijak pada bumi yang sama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan